Читалачки почеци и АЛГО модел обуке

Едукација за стручњаке и све заинтересоване за област и проблеме почетног учења читања.

У склопу базичног семинара о почетном читању бавићемо се следећим аспектима:

  • Интердисциплинарним карактером самог феномена почетног читања
  • Факторима који утичу на почетно читање и читање уопште
  • Теоријско-развојним приступима проблему почетног читања
  • Разматрањем улоге фонолошке свесности у усвајању и развоју читалачке вештине
  • Истраживањима која бацају ново светло на концептуални приступ почетном читању
  • Улогом фактора ортографије на развој читалачке вештине и питања – зашто немамо одличне читаче када имамо најједноставније писмо?
  • Односом развоја функције читања и писања
  • Моделима почетне обуке читања код нас: расположивим дидактичким решењима, методским приступом, динамиком обуке
  • Разликама у облицима испољавања дислексије у различитим ортографским системима и питањем – зашто наше писмо има превентивни потенцијал у погледу специфичних сметњи у читању, а ми тај потенцијал не искоришћавамо?
  • Елементима Алго система раног/почетног читања – у чему је Алго модел иновативан и јединствен, шта је то у Алго моделу што олакшава читалачке почетке и зашто је погодан за примену и на млађем предшколском узрасту као и код деце са успоренијим говорно-језичким развојем
  • Зашто ће уз Алго деца с радошћу и лакоћом учити слова и освајати читалачке почетке те ће имати шансу да заволе читање од почетка
  • Зашто се едуканти радују Алго моделу и његовој примени у раду са децом

Термин наредног семинара биће ускоро најављен.

Булевар Зорана Ђинђића 33, 6. спрат, стан 39 (просторија вртића „Жан Жак“)

065 611 5774 – Љиљана Ранђић

Пријаве за овај семинар тренутно нису отворене. Уколико сте заинтересовани за следећи термин, пишите нам или нас позовите.

  • васпитачима
  • логопедима и дефектолозима
  • стручним сарадницима у вртићима и основним школама
  • студентима хуманистичких наука
  • свима другима који се баве децом предшколског узраста и почетним читањем уопште и који желе да унапреде своје знање о овој области

Љиљана Ранђић, психолог- аутор Алго система раног/почетног читања, неуропсихолошки дијагностичар развојног доба. При Алго центру врши процену и директну обуку деце по Алго моделу.

У раду примењује Тренинг когнитивних вештина који је креиран ка унапређењу стратешких вештина учења (Алго метод стратешког учења), унапређењу ефикасности радне меморије (Алго тренинг радне меморије) и логичко-концептуалног и матричног резоновања (Алго логико)

Проф. др Вања Ковић, психолог – неуронаучник у Лабораторији за неурокогницију и примењену когницију и ванредни професор на Филозофском факултету у Београду .

Научни сарадник водећих светских универзитета, а међу њима – Оксфордског, на коме је бранила докторску тезу. Њене основне истраживачке области су категоризација, имплицитно и експлицитно учење, тематско и таксономско процесирање, језички симболизам. Аутор је преко 20 публикација индексираних у Web of Science и монографије Језички симболизам. Сарадник је Алго центра на истраживањима која се баве почетним читањем.

Анђела Шошкић, психолог – докторанд, асистент на Учитељском факултету београдског универзитета на предметима Развојна психологија и Педагошка психологија. Сарадник је АЛГО центра на истраживањима у вези са читањем и научном провером АЛГО система за рано учење читања.

Цена учешћа је 2900 динара.