Март – месец рецептивног говора

Од тога колико разумем зависи и колико говорити, мислити и читати умем…

Рецептивни речник (фонд речи које дете разуме) и разумевање граматичко-синтаксичких форми – нису само добри показатељи степена разумевања говора, већ и базе продуктивног говора (дете које разуме мање од 50-ак речи ретко продукује више од 10). Добри су и у превиђању почетне читалачке вештине, будући да читање итекако зависи од лексикона којим дете “располаже”.
Тест рецептивног речника уједно је и у високој корелацији са тестовима интелигенције, нарочито на млађем узрасту те је већ од 2. године на овај начин могуће посредно процењивати и интелигенцију детета.

Стога је МАРТ – месец у коме чинимо приступачнијом процену рецептивног говора за децу већ од 2. године.

Разлози за процену рецептивног говора:
– Чини вам се да дете разуме несразмерно више у односу на речник којим влада у продукцији?
– Дете разуме и сложене реченичке конструкције, а речник је и даље оскудан?
– Желите да једноставно и лако процените интелигенцију детета још на раном узрасту
– Желите да самерите – ком узрасном добу одговара рецептивни речник и синтаксичко-граматичко разумевање вашег детета?
– Желите да процените “снагу” значајног фактора (будућих) читалачких способности детета

У процени користимо савремене батерије тестова попут:
Пибоди теста, ТРОГ теста разумевања граматике (оба се примењују у процени деце и типичног и успореног развоја) и ТОКЕН теста – који се примењује искључиво код деце са успореним говорно-језичким развојем, од 5. године.

Сазнајте више и пријавите се овде.

Posted in Вести.

Leave a Reply

Your email address will not be published.