Очување ћирилице – једна од важних мисија АЛГО система за рано читање

Данас је празник светих Ћирила и Методија, “словенских апостола” који су креирали прво писмо Словена. Потоње писмо, које креираше Наум и Климент – њихови ученици, биће названо ћирилицом у њихову част.
Статус ћирилице је данас код нас значајно угрожен. Будући да је латиница значајно више заступљена у ери савремених технологија, а њоме смо и у искуству значајно више окружени, деца у раном узрасту пре имају прилику да се са светом слова сусрећу њеним посредовањем неголи ћирилицом. На формалну обуку слова и почетно читање у ћириличном писму наша деца су чекала тек предшколски период, а са “Новим основама” – формално – тек 1. разред.
Парадокс је утолико већи када знамо да је ћирилица најједноставније писмо на свету!
А знамо да је ефекат прве импресије изузетно снажан те је логично да ће деца “пригрлити” као своје писмо пре оно са којим се чешће сусрећу у раном периоду. На жалост – већ ту ћирилица губи битку у могућности задобијања третмана “моје писмо” спрам писама које у искуству доживљава блискијим и присутнијим.
Најједноставније писмо на свету тиме озбиљно губи статус који му припада!
АЛГО модел раног читања креиран је тако да свет слова и почетног читања деца с радошћу могу да освајају већ од четврте године, чиме се у том раном узрасту излажу ћириличном писму ито кроз модел који им причињава радост открића.
Уколико деца још у раном узрасту, кроз игровни модел и с радошћу, буду откривала свет слова путевима ћирилице – ово писмо има шансе да заживи у срцима малих читача и очува позицију “мога писма” будући да све што се с радошћу учи и открива има тенденцију очувања димензије трајања…
“2011, око 252 милиона људи у Евроазији је користило ћирилицу као званични алфабет у својим националним језицима.
Са пријемом Бугарске у Европску унију 1. јануара 2007, ћирилица је постала треће званично писмо Европске уније, након латинице и грчког писма.”
Posted in Блог and tagged , , , , , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *